Nápady, jak být aktivní ve městě

Bydlíte ve městě a nemáte čas jezdit na dovolenou a užívat si outdoorové aktivity? Zároveň máte dost omezený rozpočet a nemůžete si dovolit členství v posilovně?

Nic není ztraceno, pokud budete mít motivaci cvičit na patřičné úrovni, najdete v okolí mnoho míst, kde si můžete zdarma zasportovat. Za prvé – můžete běhat. Parkové uličky jsou k tomu ideální. Ranní běhání vás nabije pozitivní energií na celý den a zároveň spálíte nějaké kalorie. Na stále více místech se také začínají objevovat venkovní posilovny.

Cvičit na nich můžete zcela zdarma – postaráte se o své zdraví a vytvarujete si vysněnou postavu jedním šmahem. Výlety na kole jsou také dobrým nápadem pro aktivity ve městě – ale nezapomeňte se vyhnout jízdě po přeplněných městských tepnách – výfukové plyny automobilů nepříznivě ovlivňují dýchací systém. Pečujte o zdraví svých blízkých a povzbuzujte je ke společné aktivitě!

Venkovní tělocvičny

V mnoha velkých městech i malých městech se staví stále více venkovních posiloven. Je to skvělý nápad pro každodenní fyzickou aktivitu. Taková místa dychtivě využívají mladí i starší lidé. Zpočátku, kdy venkovních tělocvičen nebylo mnoho, nebudily velký zájem.

Bylo to kvůli tomu, že se lidé ve světě za fyzickou aktivitu a veřejné cvičení prostě styděli. Doba se naštěstí mění a v dnešní době je trendem zdravé stravování a být fit. Za pěkného počasí je mnohem příjemnější cvičit venku než v klasické posilovně, kam se sluneční paprsky většinou nedostanou. Máte-li jen tu možnost, vydejte se do parku a využijte možnosti cvičení na čerstvém vzduchu.

Díky tomu si zlepšíte zdraví, zeštíhlíte postavu a zlepšíte kondici. Vytáhněte ke cvičení své blízké a sousedy – ve skupině se vám cvičí mnohem snadněji a snáze si udržíte motivaci být aktivní na vysoké úrovni.

Proč je tak těžké začít dobrodružství běháním?

Běh se v poslední době stal tak populárním sportem, že při odchodu z domova jen těžko narazíte na náhodného běžce. To samozřejmě dokazuje, že společnost začíná přikládat stále větší význam zdraví a roli, kterou v této věci hraje veškerá fyzická aktivita. Každý, kdo někdy zkusil běhat, si však uvědomuje, že pro úplného amatéra to není nic jednoduchého, ba naopak.

Hlavním problémem se ukazuje neschopnost přizpůsobit rychlost běhu vlastním schopnostem a kondici. Zpravidla začínáme příliš rychle, i když si osobně myslíme, že běžíme pomalu. Velmi rychle se unaví a odradíme. Je pro nás těžké udělat další pokus později, protože pouhá myšlenka na to, že jsme bez dechu, ztratí veškerou svou vůli.

Běžec začátečník by proto měl běžet tak pomalu, aby měl pocit, jako by se vůbec nehýbal, samozřejmě s přeháněním. A čím pomaleji běžíme, tím více času máme na stabilizaci dechu a ujdeme tak větší vzdálenost bez zmíněné dušnosti.

Related posts

Leave a Comment