Zdravá dieta

Zdravá strava je téma, které je v poslední době stále více diskutováno na mnoha internetových fórech. Často se objevují otázky, co to vlastně zdravá strava je a jakými radami se při jejím používání řídit. Zdravá strava by měla být především správně vyvážená. Aby vaše tělo správně fungovalo, potřebuje mnoho různých živin.

Nejdůležitější jsou bílkoviny, tuky a sacharidy dodávané v konkrétních dávkách. Zapomínat byste však neměli ani na vitamíny a minerály. Velmi důležitá je také dostatečná hydratace organismu. Nedostatečný příjem tekutin během dne může mít za následek malátnost, slabost, závratě a v krajním případě i křeče.

Pokud chcete, aby byl váš jídelníček optimální, musíte bezpodmínečně jíst pět jídel denně. Pamatujte, že nejdůležitější je pravidelnost přísunu potravy, aby si tělo zvyklo na to, že v určitých obdobích dostává palivo a nemuselo si ho ukládat na deštivý den.

Zelenina ve vaší každodenní stravě

Podle nejnovějších doporučení specialistů na zdravou výživu by zelenina měla být základem jídelníčku každého dospělého člověka. Nejoptimálnější je jíst alespoň pět jídel denně se zeleninou jako jednou ze složek. Proč je konzumace zeleniny tak důležitá pro naše zdraví a správné fungování organismu?

Obsahují mnoho vitamínů a mikroelementů, které přispívají nejen k našemu dobrému zdraví, ale také k naší pohodě. Existují však určité skupiny zeleniny, které byste neměli jíst příliš často, pokud chcete mít dokonalé tělo. Zelí, květák a okurky mají tendenci způsobovat plynatost, díky které bude váš žaludek vypadat jako nafouknutý balón, místo aby byl plochý.

Při zdravotních problémech si také musíte dávat pozor na to, co jíte. Lidé s nefrologickými problémy by se měli vyvarovat přejídání špenátu, šťovíku nebo rebarbory. Tyto rostliny obsahují kyselinu šťavelovou, která negativně ovlivňuje činnost ledvin.

Lepková dieta

Někteří lidé při hubnutí drží různé diety. Problém však může být s lepkovou dietou. Lepek je protein, který se nachází v obilovinách, jako je pšenice, žito a oves. Někteří lidé jsou bohužel na tento typ výrobků alergičtí nebo trpí celiakií. Stále více se dostává do módy také bezlepková dieta a to platí i pro lidi, kteří na lepek nemají alergii.

Některé publikace na našem trhu tvrdí, že za většinu civilizačních chorob může lepek. je to tak? Není známo. Je však známo, že lepek by neměli konzumovat lidé na něj alergičtí. V tomto případě můžete pšeničné výrobky nahradit něčím jiným, jako je například zelenina nebo bezlepkové výrobky.

To, že nebudeme jíst lepek, bohužel neznamená, že zhubneme. Lepková dieta, zejména potravinářské výrobky, bývá kaloričtější než běžné cereální výrobky. Cena bezlepkové diety také není nízká. Dá se však omezit konzumací masa, zeleniny, ovoce nebo mléčných výrobků.

Related posts

Leave a Comment