Dobře nastavený program hubnutí

Je snadné zjistit, zda jste zvolili správný plán hubnutí. Pečlivý výběr je nesmírně důležitý, protože má dlouhodobý vliv na váš životní styl a stravovací návyky. Pokud si někdo klade otázku, na co se zaměřit při výběru dietního programu na hubnutí, tyto tipy vám mohou pomoci při rozhodování.

Dieta na hubnutí, kterou si zvolíte, by měla být schopna vyhovět preferencím a stravovacím vzorcům, které jsou součástí vašeho programu na hubnutí. Pokud pracujete dlouhé hodiny a nemáte přístup k čerstvým potravinám, ale pouze baleným jídlům, nemusí to být správný přístup.

Naopak, pokud často cestujete, možná budete muset zvolit dietní program na hubnutí, který je vhodný pro vaše potřeby. K tomuto životnímu stylu se samozřejmě hodí program, který vyžaduje pečlivou přípravu jedinečných pokrmů. Odtučňovací jídelníček by měl být také vhodný pro rodinu, aby se dal přizpůsobit ostatním členům rodiny. To je vše, co musíte vzít v úvahu při výběru dietního plánu.

Jíst po tréninku

Mnoho lidí, kteří pravidelně trénují, si klade otázku, zda a co jíst po tréninku. Vyplatí se okamžitě odmítnout možnost hladovět po tréninku, protože si můžete být jisti, že taková akce nepřinese dobré výsledky. Proto se po ukončení aktivity vyplatí rozhodnout se pro jídlo, nejoptimálnější doba je 30 – 40 minut po skončení tréninku.

Co tedy stojí za to si dát po tréninku svačinu? Je dobré, aby vybrané jídlo bylo bohaté na lehce stravitelné bílkoviny (může to být např. hotový proteinový koktejl), ale i na sacharidy, například banánové nebo lehké rýžové vafle. Bezprostředně po tréninku je třeba se vyhnout tukům, které výrazně zpomalují vstřebávání zmíněných bílkovin a sacharidů.

Pokud trénink probíhá večer, měly by být tyto produkty ten den snědené jako poslední, ale co když se trénink provádí třeba ráno? V tomto případě je vhodné počkat asi 3 hodiny, než sníte další plnohodnotné jídlo.

Pohyb a jídlo jsou důležité, ale to není vše

Abyste se mohli těšit z krásné, svalnaté postavy, měli byste dodržovat pár zásad: správně se stravovat nebo používat osvědčené doplňky stravy dostupné na trhu. Je však třeba připomenout, že dvě výše uvedené záležitosti nejsou všechny, protože důležité jsou také správné tréninkové plány.

Měli byste si být vědomi toho, že bez vhodného tréninkového plánu nebudete schopni rychle dosáhnout požadovaných výsledků, proto se vyplatí řídit se doporučeními profesionálů. Při rozhodování o tréninku na třídenní hmotu byste měli vzít v úvahu, že může být nutné kombinovat trénink nohou s jinou, mnohem menší, částí svalů.

Stojí za to si uvědomit důležitost počtu provedených opakování – sportující profesionálně doporučují provádět cca 3-4 série od každého cviku, důležité je také provádět různé cviky na jednu svalovou partii (alespoň 3). Rovněž stojí za to pamatovat na přestávky mezi jednotlivými sériemi cviků – před začátkem další série je dobré si asi minutu odpočinout.

Related posts

Leave a Comment